Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

13. apr. 2009

Gamle knapp-esker


En gammel Tos fruktpastill-eske fra Kristiania













Husqvarna, denne boksen fulgte med en gammel sysmaskin jeg kjøpte for mine egne sparepenger, på loppemarked da jeg var 11 år.

Bank of England med tyrkiske sigaretter
Jeg har noen nydelige gamel esker med gamle ærverdige knapper, som hver seg bærer sin historie. Jeg kan huske jeg satt å lekte med mammas gamle knapper da jeg var barn. Store, små, ulike farger og fasonger, noen i stoff andre i tre, metall, skinn, plast eller ben - alle hadde sittet på klærne til mine besteforeldre, og oldeforeldre - minner....












Maggie Buljongterninger, 10 stk. for 60 øre

Eller denne runde som er laget av en slags vokset papp, sirlig utskjært med skriften " Souvernir" på lokket.
Tusen takk til alle dere som er innom og skriver koselige kommentarer - det gleder meg veldig, hver dag - TAKK!

8 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Hei,takk for hyggelig hilsen...gøy å oppdage nye bloggere..Ser ut som om vi liker mye av det samme også..Gjenbruk er tingen,og de gamle boksene der var jo et funn:O)Klem fra Maliva

Malin sa...

Åh... så koselig kommentar fra deg igjen:)

Så herlige små bokser og flotte knapper!
Tenkte fakrisk å begynne å spare litt på "pene" knapper...
dekorativt i små krukker ol...

God klem Malin

Jannicke sa...

Hei,
så gøy å se alle de koselige knappeeskene!! Det var en artig ting å samle på :o)

Takk for koselig hilsen til meg,
det er alltid kjekt!

Klem til deg.

♥ Fyra årstider sa...

Det är så charmigt med burkar.
Kram Lotta

moa sa...

hei -
og tusen takk for koselige kommentarer fra deg..
for noen herlige gamle bokser du har med så masse flotte knapper ( har selv knappe-dilla..)
..ønsker deg en fin ukestart i morgen!

moaklem

svein`s kone sa...

Så utolig mye artig du har. Når en titter nærmere på knapper er det mange utrolig vakre altså:) Fin uke til deg fra meg:)

Villa Kos og Kaos sa...

Så koselige mimre bilder...
kan selv huske jeg satte timevis med farmors "knappe-samling" da jeg var liten.
Hun hadde svar på hver eneste knapp jeg spurt om..; den kommer fra pappas jakke, den fra oldemors bluse, den, den er fra arbeidsjakka til farfar den...
så fascinerende!
Tenk all den omsorg,gjenbruk,historie og minner som finnes i en liten knapp...
koselig at også du deler disse minnene!
Klem fra meg!
G-C

Magdalena sa...

så spennende!!
slike dåser og knapper(ikke minst..)er så bedårende...!

kjøpte også min egen symaskin for bursdagepenger,- 10 år gml, en Singer som nå står til pynt!!

ønsker deg en vakker dag!

magny