Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

18. mars 2010

Kaffekanne i stråmønster

Denne vakre, gamle kaffekannen var jeg så heldig å finne i en bruktbutikk for en stund siden. Den er merket "Villeroy & Boch".
Jeg liker godt dette sarte mønsteret med tynne streker og prikker.
Jeg har lagt merke til at det såkalte stråmønsteret kommer i mange ulike varianter ettersom hvilken produsent som lager det.
Jeg liker nok aller best dette mønsteret som er på denne kaffekannen.




Det ble ikke mange ordene fra meg idag heller, men jeg håper du likte bildene...

10 kommentarer:

FruLisa sa...

Likte helt klart bildene!! Som alltid....

Husker du jeg nevnte en gang at det kom opp en side da jeg var inne på bloggen din? Nå kom den igjen - det åpener seg et nytt vindu mer "La Redoute" i - ikke at det er noe stort problem, men nå vet du hvilke side jeg snakket om:-)

Ha en fin kveld

Ruths datter sa...

lekker kanne. jeg har kopper med sånt mønster. Kjempefine.Du tar da flotte bilder også du Lenemora.
klem

Sologbolig sa...

Kjempelekker kanne. Eg likar så godt dette mønsteret. Ha ein fin kveld.

sylvia sa...

hei Lene.
åå så heldig du var,vakker kanne du fant,ja liker å det mønsteret,husker min farmor hadde middag og kaffe servis i dette mønster,men fra porsgrund porselen..
skjønne bilder hos deg bestandig
klem

Randis side sa...

Et skikkelig funn! lekker kanne :)

Lolas datter sa...

Nydelig presentasjon av en meget vakker kanne - delikate bilder!

Klem fra Lolas datter.

Beth sa...

Flott kanne!
Stråmønsteret er et kjært gammelt mønster som passer til de fleste anledninger...
Rent og pent i streken...

Klem Beth`s småting...

Bossa sa...

Nydelig kanne....
Klem :O)

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Som vanlig et hærlige bilder.
Ønsker deg en flott helg:)

IngunnBW sa...

Å, så lekkert! Jeg elsker stråmønster :)