Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

21. jan. 2010

Gammel klokke fra Flødevigen





Med fare for å kjede dere trofaste lesere av bloggen min, legger jeg inn et tredje og siste innlegg om trappe-avsatsen min....
Selv synes jeg det er mye god stemning å ta av i dette hjørnet av huset for tiden...skulle gjerne hatt slik stil flere steder....

Under ser du et lite, flortynt putevár fra jeg var liten, med nydelig broderi i lilla, grønt og hvitt.

Klokken som henger i trappen er eldgammel, fra slutten av 1800-tallet. Den har hengt i et lite hvitt hus ytterst ved havet i Arendal - stedet heter Flødevigen - for et herlig sørlandsk navn!
"Flødevigen er en vik på utsiden av Hisøy i Arendal kommune i Aust-Agder. Her er gamle fiskerboliger, fritidsboliger, sjøboder og et par skipperhus/nedlagte småbruk", står det å lese på wikipedia.no

Blondegardinene er av nyere dato, de ble kjøpt inn ifbm. min eldste datters konfirmasjon fo et par år siden. Da tjente de som duker oppå mørkebrune bomullsduker, vakkert! Nå henger de her i trappen og som gardiner på kjøkkenet hos meg. (Kjøpt på Stoff & Stil)



I siste sving (i trappen) før man kommer til 2. etasje, finner du disse grønne plantene sammen med en gammel dyptallerken som er kjøpt på en bruktbutikk i nærheten, og pyntet med mose og tørkede roser + sølvkuler i ulike størrelser. Enkelt, men vakkert.

Ha en fin torsdagskveld, imorgen blir det oppskrift her i Lenemora's verden igjen....

8 kommentarer:

Synnøve sa...

Kjempekoselig trappeoppgang du har.
Så mye fint du har i vinduet.
Morsomt med ting en hadde når en var barn.
Klem

Lotta-livets väv sa...

Men så vackert du har...och inte blir det vi trötta på att se ditt vackra!
Ljusa textilier och silverkulor och naturmaterial ger ett hem en speciell känsla.
Kram till dig!
/Lotta
Jag njuter fortfarande, varje dag, av det vackra hjärtat jag vann av dig!

Sologbolig sa...

Trappeavsatsen din er bare så kjempenydelig. Utrolig fin og stemningsfull. Ha ein fin kveld.

Ruths datter sa...

Det er så fint hos deg.Du kan riktig å stayle.
Fin kveld til deg
Fin musikk

Anonym sa...

Ååhhh, nå ble jeg varm om hjertet da jeg så igjen det gamle putevaret fra du var baby.

Koselige bilder fra trappen også!

Klem fra mamma:-)

sylvia sa...

hei igjen vennen.
så koselig du har laget det i vindu ditt,kommer nok mer skal du se,når du først får sansen,å den har du.
lurer på hvordan du har det nå,på den andre siden av oss på en måte hihihi,
klem fra sylvia

FruHellstrøm sa...

Åååå :)
Det ser ut som at du har ett utrolig vakkert hjem :) Elsker å kikke på alle bildene du legger ut :)

Ha en nydelig kveld.
Klem Tina

Torilpia sa...

I fare for å gjenta meg selv ..:
Nydelig - nydelig :o)

Ha ei super helg - klem!