Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

2. okt. 2010

"Lopper i blodet"

 Norske interiørblogger (NIB) har ny utfordring som varer frem til 7. oktober. "Denne gangen håper vi å få se ditt beste loppefunn. Gjenbruk er altså stikkord her, og vi gleder oss til å se skatter fra både loppemarked, mormor, bruktbutikken og Finn." lyder utfordingen.







Mitt beste loppe-funn stammer fra en dødsbo-auksjon ifjor sommer. Jeg fikk tilslaget på 2 eldgamle og vakre mammelukker! Den ene har fått hedersplass på badet vårt. Den skaper en flott stemning synes jeg.
Den andre som du ser avbildet her, bruker jeg faktisk til daglig! Jeg elsker litt side kjoler som går til litt nedenfor knærne og da stikker disse vakre, håndheklede blondene ut nederst.

Se den vakre lille tøyknappen, buksen må ha tilhørt en gravid kvinne for lukkemekanismen i livet er justerbar. I skrittet er det innfelt et stykke (se bilde rett under). Disse benklærne er godt brukt og det er en glede for meg å bruke dem videre idag.

Slike gamle klesplagg kommer til heder og ære igjen både ved nytt bruk og ved at vi dekorerer med dem på veggen el. La kreativiteten flyte, venner!

11 kommentarer:

sylvia sa...

hei du skjønne,
ja du er så vakker når du har disse på deg,du var heldig med dette kjøpet.
helt skjønne,
ønsker deg en flott kveld,
klem fra sylvia

Refleksjon på livsvegen sa...

Stilig ♥

God helg!

Ruths datter sa...

Dette var jo et stasplagg da. Stilig.
Klem

Hos Jorunn sa...

Så lekre plagg, du var jammen heldig som fikk tak i disse! Vakre og stemningsfylte bilder fra et sjarmerende Stavanger i forrige innlegg. Ønsker deg en flott søndag! Klem fra Jorunn

Gammel stil sa...

Skjønner godt at dette er dine beste loppefunn! Fantastiske ting:)

Klem:)

Anonym sa...

Så flotte og romantiske. :)Klem.

lilleba sa...

Herlig !
Jeg har faktisk også maken mammelukker som jeg har arvet..
Har aldri tenkt på at de kunne pynte på badet, en super ide.

Ha en fin søndag !
Klem fra Lilleba på Rusk og Rask

Gina sa...

Ååå:) Heldig du som fikk tak i disse skjønnhetene :)

klem

Helle sa...

Hei Lene!

Jeg blir så oppmuntret av å kikke på bloggen din, har "stjålet" noen av oppskriftene dine og gleder meg til å prøva dem ut. Du er bare helt rå p å ta bilder...

Klem Helle

Magdalena sa...

herlig vakker mamelukk...

Anonym sa...

Vakkert!! Det er utrolig gøy når man får tilslag på noe så vakkert!!