Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

10. feb. 2010

7 ting du kanskje ikke vet om meg....


1. For 14 år siden bodde vi noen måneder i Bangladesh, den gangen hadde vi 2 barn på 4 og 3 år. Det var en fantastisk opplevelse, lærerikt, spennende og slitsomt. Vi bodde i hovedstaden Dakha sammen med ca 10 millioner andre mennesker..... mye fattigdom, men mange herlige mennesker som blant annet gav av seg selv gjennom smil og latter.
 


2. At jeg giftet meg med en snill og god mann da jeg bare var 20 år gammel. Tidene har forandret seg, så nå er han blitt vis og smart i tillegg!!! Heldige meg!
3. Jeg har en datter på snart 12 år som er mye flinkere enn meg til å sy, strikke og hekle. Hun har sin egen blogg, som noen av dere har fått med dere. På bilde over ser du et nydelig patchwoork-teppe hun laget til bursdagen min i 2009. Hvis du vil besøke bloggen hennes kan du trykke på denne linken: http://fridajenta.blogspot.com/
4. Jeg hadde ikke vært hos frisøren før jeg ble 35 år gammel! Før det hadde jeg langt hår ofte oppsatt i en knute høyt oppe på hode, skikkelig teskje-kjerring image!
 5. Jeg har vært på Kjærag og gått ut på den stenen som er kilt fast mellom 2 fjell ca 1000 meter over bakken! Det var en tur på omtrent 3 timer å gå opp dit, men det var en fantastisk utsikt over Rogalands"alpene" og stup-bratt ned 1000 meter. En sterk naturopplevelse.
 6. Jeg er 28 cm. lavere enn mannen i mitt liv! Han er 187 cm, jeg er 160 på sokkelessen....men det kan jeg leve med.
7. En av mine favoritt-bibelvers står i Salmenes bok, en salme skrevet av kong David da han var en ung gjetergutt:

Salme 23:

Herren er min hyrde, jeg mangler ingen ting.
Han lar meg ligge i grønne enger;
han fører meg til vann der jeg finner hvile, og gir meg ny kraft.
Han leder meg på de rette stier for sitt navns skyld.
Selv om jeg går i dødsskyggens dal,
frykter jeg ikke for noe vondt.
For du er med meg.
Din kjepp og din stav, de trøster meg.
Du dekker bord for meg like for øynene på mine fiender.
Du salver mitt hode med olje, mitt beger flyter over.
Bare godhet og miskunn skal følge meg alle mine dager,
og jeg får bo i Herrens hus gjennom lange tider
Denne morsomme utfordringen om å fortelle 7 ting om meg selv er linket til denne fine awarden jeg har fått fra Renates Kammers. Jeg sier tusen takk for awarden, det er alltid spesielt koselig å bli tildelt awarder...
Awarden skal gis videre til 7 andre bloggere som man setter pris på.
Jeg gir den videre til noen ganske nye bloggere her i blogglandia:

Ha en fin dag videre alle sammen!

12 kommentarer:

Synnøve sa...

Så morsomt og få vite mere om deg.
Nydelig par du og mannen din. Jeg og du er like lang:))
Men mannen min er 190cm lang.

Må være ei opplevelse for livet og ha bodd i bangladeish.
Ha en fin kveld

Crinoline sa...

Hei.Så artig å lese om deg og tusen takk for utmerkelsen.Setter stor pris på at du vil dele den med meg,men jeg har fra 2010 valgt å ha en awardfri blogg.Håper dette er greit for deg.

Datt sa...

Næææh, Bangladesh?? Så utrolig kult! Leser gjerne mer om den opplevelsen om du er villig til å skrive! ;)

Ellinor sa...

Får Tacka så mycket för att du tänkte på mej.
Jag har en awardfri blogg men Tackar dej av hela Mitt Hjärta.
Många Kramar Ellinors Hus

Ruths datter sa...

Så masse du deler med oss i dag.Koselig å lese om deg Lene. At Frida er din datter visste jeg ikke. Har vært med på konkuranse hos henne og er følger der.Koselig blogg har hun. Din er på topp hoss meg.
Klem

M sa...

Så kjekt å se mer av deg, så skjønn du er!
Klem,M

sylvia sa...

hei.
å så mye du har opplevd vennen,
så herlig å lese,å på den steinen hadde aldri jeg stått,jeg hadde hoppet,gurimalla å flotte bilder,
hehehe.den sveisen ja..du ser jo mye yngre ut nå.rart det der..
heldig som traff mannen i ditt liv tidlig.
ja skjønte du skulle på serige tur til irene,såå koselig,
da skal du el ha stolene med hjem å.
du må hilse henne fra meg å.
å kan tenke meg dere får det hyggelig.
ha det fint.
klem fra sylvia.
ja nå ,å vi treffes snart,

Jenta på Laug sa...

Tusen takk for award:) Det var kosleg.Flott blogg du har au,la deg til som følger!
Klem

Anita sa...

Tusen takk for awarden! Det setter jeg pris på! Skal ta utfordringen etterhvert! Du har en kjempe flott blogg og det er spennende å lese om deg!

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Lotta-livets väv sa...

Tusen Tack för sakerna som du berättade om dig själv! Vad spännande att se mer bakom den jättegulliga tjej som du är. Bangladesh! Förstår att det var omtumlande. Stenen hade jag aldrig vågat klättra upp på! 4 cm längre än dig är jag...men min man har minsann lika många cm som din.
Kram, kram
/Lotta

Marit Johanne sa...

Artig å lese litt mer om deg. Det er så fint å titte innom bloggen din med alle de vakre bildene dine. Og også fine tekster å lese. Det ligger en annen award til deg på bloggen min :) Ha en fin helg