Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

30. apr. 2010

Opera-meny på Kristiania bar og café

"Opera til folket" er minikonserter fremført av proffesjonelle operasangere på steder der folk flest ferdes.
En lørdag ettermiddag på en restaurant på gamle Østbanen fikk jeg oppleve dette (se flere bilder i forrige innlegg)
Vi spiste nydelig 3 retters Opera-meny mens vi fikk overvære mini-konserten. 
Til forrett fikk vi nydelig og mektig tomatsuppe
Hovedretten var ytrfilet med deilig hjemmelaget potetstappe og nydelig saus
Desserten besto av ypperste kvalitet vaniljeis og sjokoladefondant
Gjett om vi koste oss??!!!!
Da vi dro derfra var vi stappmette.
Jeg fikk smaken på sjokoladefondant, så vel hjemme igjen, kjøpte jeg en pakke med sjokladefondant fra Toro for å forsøke å lage godbiten selv. Det var ikke vanskelig og ble utrolig godt.
Så jeg kommer nok ikke til å prøve meg på en annen oppskrift, når jeg kan kjøpe en så god blanding som er så enkel å få til - kan anbefales som deilig helge-kos!

Gos helg! 

7 kommentarer:

sylvia sa...

hei Lene.
åå så nydelig foto montasje,du er bare såå flink,
fristende bilder dette her,
du det redigerings programmet hadde du på bloggen din før,har du det ennu,å hvor finner jeg det,skulle gjerne lastet det ned på min nye mini pc..
ønsker deg en herlig mai helg,
klem fra sylvia

Ruths datter sa...

Dette hørtes godt ut.Jeg kjøpte skjokoladefondant sist jeg var ute og det var godt!
God helg

Renate sa...

Hei!
Den sjokoladefondanten så god ut!! Neste gang du lager det hjemme må du prøve med bringebær og til...kjempe deilig!!
God helg!
Klem

Lolas datter sa...

Mmmm, dette så godt ut, og flotte bilder fra deg som alltid!

God helg, klem fra Lolas datter.

Evelyn sa...

Hei :)

Tusen takk for god forklaring på bloggen min, nå skal jeg klare å få det til etterhvert tenke jeg. Takk :):)

Operakonsert for folket ja.. sikkert en kjempe opplevelse, har ikke vært på slikt jeg da, men hvet at i Kristiansund når de er operafestuke så bruke det å være mye konserter også på kaffene rundt omkring i byen, har mang en gang tenkt jeg skulle dratt avgårde å fått med meg en konsert... men det har blitt bare med tanken.

Den maten du spiste så nå så god ut da...

Ha ei flott helg :):)

Klem

Bente sa...

Sikkert en kjempeopplevelse. Nydelige bilder du har. Er det PhotoScape du bruker?

God 1. mai og god helg til deg.

Bente

viviann sa...

Hei:) Det saag virkelig kjempegodt ut.. Konsert og mat, hoyres ypperlig ut..
Ha ei kjempefin helg!
Ein klem fra Viviann:)