Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

12. apr. 2010

Rustikk arkitektur


































Vilnius, hovedstaden i Litauen, er full av gamle, forfalne bygninger med lassevis av sjarm. Vi bodde i gamlebyen og var omgitt av disse sjarmerende bygningsfasadene, som du får se noen bilder av idag.

Skodder på over 2 meter er jo "berre lækkert"! Særlig når de har fått en slik patina av tidens tann.

Gamle murstein er også noe av det vakreste jeg vet, de formelig funkler foran øynene mine i sine varierte jordfarger. Det var mye av dette i Vilnius.

Bygningen over
Under ser du en mye flottere bygning med nydelige utsmykninger, det var både det gamle og rustikke og det litt mer ærverdige og elegante.

Jeg håper ikke dere er helt luta lei av bilder fra Vilnius, jeg har tenkt å legge ut et par innlegg til, har selvfølgelig tatt bilder av lyktene rundt omkring i byen - jeg elsker jo gamle lykter! Det kan du glede deg til imorgen...

8 kommentarer:

sylvia sa...

hei Lene.
herlig tur du har hatt,å disse bildene er jo som i eventyr,så vakkert med gamle,solid historie i dem,
vakre statuer under her å.
ja nå har vi vakre dager,blir å nyte ute,ordne litt i hagen,å drømme seg bort i dagen.
du da?like travel om dagen?
ønsker deg en flott dag vidre min kjære venn(som jeg ser altfor skjelden)
stor klem fra sylvia

IngunnBW sa...

Jeg er så glad i gamle materialer hvor man kan lese årene som ahr gått. Det ligger sjel i f.eks gammel teglstein og mur med patina. Alle de farvene som igger i slike vegger! Nydelige bilder!

Annelis hantverk sa...

Dina bilder är så intressanta som en resebroschyr och något som man gärna skulle vilja åka till och se med egna ögon!
Ha det bra!

Gina sa...

Så flotte bilder:)

Lolas datter sa...

Spennende hvordan du viser kontrastene i byarkitekturen.

De mursteinene på nærbildene ser jo ut som de er gamle håndbrente, veldig fargerike og ujevne. Vakre.

Atelje Skärvan sa...

Vilka vackra fasader.
Kram Agneta

Hemmet Är Min Borg sa...

vilka underbar bilder på gamla byggnaden,
ha en fin dag
kram

Jurga sa...

Hei Lene!
Tusen takk for flott fortelingen om Vilnius! Vilnius er min by, jeg har vokst opp der... Og jeg synes at du er kjempe flink å se og å vise til de andre de flotteste plasser i Vilnius! Takk for det!
Hilsen,
Jurgita