Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

2. nov. 2010

En vakker julekule

Snart er det tid for julekuler og utvalget har allerede begynt å komme i butikkene, denne julekulen liker jeg spesielt godt, den er så detaljert og vakker også kan den åpnes.
Det er ikke lenge før gardinene blir røde i dette rommet, men enn så lenge koser jeg meg med den sarte, rosa fargen.

Den heklede duken har søsteren til min bestemor heklet til meg, hun har hekler nydelige små brikker (og sikkert større duker også) hele sitt liv. Hun het Rose Violante Adelheid, det er et spsielt og vakkert navn synes jeg.

Ranunkler er de vakreste blomstene jeg vet om tror jeg.....som du kanskje skjønner er bildene tatt for en stund siden, ranunkler er ikke å oppdrive på høsten så vidt jeg vet. 
Jeg ønsker alle en fin uke videre!

8 kommentarer:

yesheimen sa...

Her var det mye vakkert å hvile øyet på. Nydelige bilder og fin sammensetning. Likte julekulen din veldig godt.
Ønsker deg en fin dag videre.
Klem Ann<3

Furulunden sa...

Lekkert!! Mette som ønsker Guds velsignelse for dagen din:)

Beth sa...

Vakker julekule i gammel stil, jeg liker sånt. Likte godt det flotte brettet ditt også.:-)

Anonym sa...

Helt nydelig var den. Blir jo glad bare av å se på den:)
Ha en fin dag.
Klem fra meg!

Brocante sa...

Ja - der er jeg enig med deg. Kulen var nydelig. Trenger kanskje ikke være bare til jul heller?

Hjertedamas blogg sa...

Nydelig kule, og de ranunklene hadde en nydelig farge:DDD Tror det blir litt røtt i Hjertedamas heim i år,- lenge siden sist. Om noen uker skal jeg til og med veve rød juleløper:DDDDDD Men julestjerner (blomst) kommer aldri inn i heimen, i og med at jeg er veldig allergisk mot dem + grantre:DDDDD klemz

Anonym sa...

Utrolig fin kule og de ranuklene dine var bare megaskjønne
Ha en herlig kveld

Torhild sa...

Det er også min favoritt blomst- Er helt solgt i de fine sarte kronbladene.Har været i Wien en del gr. og der har de Ranunkler så man går helt i stå... jeg blir jo helt ødelagt over at jeg ikke kan ta med mig hjem så mange som jeg gerne vil.