Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

25. mars 2009

Koldtbord a'la Lenemora

Jeg har hatt to år med konfirmasjoner etter hverandre. Vi har tatt det ganske uhøytidelig med stående buffet eller koldtbord som det også kalles.

Jeg lagde all maten selv, med god hjelp fra noen venninner dagen før selskapet gikk av stabelen.

Her ser du buffet-bordet:Jeg har ikke satt sammen et tradisjonelt koldtbord, men plukket ut oppskrifter jeg selv synes er spesielt gode og laget disse. Dette ble servert: Kongereker i hvitløks-saus med grønnsaker, potetsalat, Skagenrøre, min spesial-salat, paprika- og sopp saus til helstekt indrefilet, fløtegratinerte poteter, fløtesaus, hjemmelagde karbonader, laksetortilla, kyllingfileter, ris og asparges.
Oppskrift på Skagerøra kommer her:

1/2 kg. Reker ferdig skrelt
1/2 Gul løk kuttes i små biter
1/2 Purre eller litt vårløk kuttes i små biter
1 pk. Dill renses og kuttes
1 beger Creme Fraiche røres forsiktig sammen med alle ingrediensene

Serveres med noen reker og litt dill på toppen og med spiralloff ved siden av...bon appetitt!

2 kommentarer:

Anita fra hjerterommet sa...

Smart med koldtbord. Mulig jeg går for det når jeg skal feire min 40 års dag til sommeren. Den skagenrøra ser god ut, skal prøve ut oppskriften.

Så søte påskekyllinger dere har laget sammen!

Anita fra hjerterommet sa...

Så snill du er da!! De har ikke kjolen her i hverken str L eller XL og jeg er så usikker på hvilken str jeg burde ha, derfor må jeg nok prøve den før jeg kjøper den. Men tusen tusen takk for tilbudet!! Har fått tips om en annen butikk i byen også som mulig fører dette merke så det må sjekkes ut i løpet av helga :) Herregud jeg høres jo helt desperat ut... he he...