Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

17. apr. 2009

Sjokoladekake til konfirmasjonen?

Fredag er bakedag!

Hva med en deilig, mektig, fyldig kaloribombe av en sjokoladekake i helgen?
Her får du en deilig kakeoppskrift uten mel!
Inviter noen venner over og overrask med denne nydelige sjokolade-drømmen.
Ikke vanskelig å lage i det hele tatt ;-)Lenemoras deilige sjokolade-drøm m/nøtter:
225 gr mørkebrunt sukker
225 gr mykt smør
225 gr smeltet kokesjokolade
6 egg (røres inn, ett av gangen)
225 gr ristede, hakkede hasselnøtter

Ha alt i en godt smurt, rund form (24 cm)
Stekes i ovnen på 180 grader, nederste rille i ca. 40 min
Glasur:
225 gr smeltet kokesjokolade
1,5 dl fløte
Når sjokoladen er smeltet og blandet med fløten, settes glasuren til side til den tykner litt.
Serveres gjerne med friske jordbær og en klatt vaniljeisHvis du holder på å planlegge konfirmasjon-selskap eller bryllup, er dette en kake du godt kan lage noen uker i forveien, fryse ned og pynte med glasur før du skal servere den.

Jeg ofrer meg igjen....reiser på fjellet i helgen for at mann og barn skal få kjørt sin siste slalom- og snow-board-tur denne sesongen. Men så er det definitivt slutt og klart for mer sommerlige aktiviteter.


Av den grunn blir det ikke mer blogging fra min side før på mandag.


Ha en fantastisk fin helg alle sammen og takk for at dere gjør min hverdag så utrolig mye koseligere med deres titting og skriving her på bloggen min ;-)

10 kommentarer:

LIVS LYST sa...

Hei! Nå ble jeg nyskjerrig også. Hihi. Hvilken kode mente du at jeg hadde lagt inn nederst? Hihi....
Jeg vet ikke hva du mente...

Hilsen Ljo :O)

Anonym sa...

Hei:)
Kaken ser veldig fristende ut, sjokoladekaker er min favoritt:) Takk for oppskriften, gøy å prøve ny kaker. Ha en fin helg:)

svein`s kone sa...

Takk for oppskrift, nam,nam!!:) God tur:) Mener du invesetrer i alderdommen selv her jeg, når det gjelder fjellturen altså;):)

Synnøve sa...

Fikk vann i munnen av bildene av kaka:))
Baker lite jeg, men den her kan hende jeg skal prøve meg på:)

Hva gjør vi ikke for mann og barna våres?hehe.

Håper du får ei fin helg på fjellet:))
Klem

SNILLPIKE♥ sa...

Den kaka så jo kjempegod ut, den må prøves, takk for oppskriften, og god helg til deg og dine. Klem

Min Verden sa...

Nam! Takk for at du var med i trekningen min og vinneren er..... God helg. H.

Jannicke sa...

Olala!! Den kaken fikk tenna til å løpe i vann..

Jeg har konfirmant om 2 uker,
kanskje dette var en lur kake å ha med :o)

God helg!

Ingun sa...

Den sjokoladekaken så virkelig god ut, og så har jeg konf. om 2 år;-))

Maliva`s verden sa...

Hmmm.den ser super god ut...så den må jeg notere meg:O)Takk for oppskriften....og fortsatt go`søndag..Klem fra Maliva

Anonym sa...

wow - denne skal jeg prøve, det er 2 stk zølaki barn i datra min sin klasse og det må være toppers å kunne lage en kake ALLE kan spise!!!