Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

13. sep. 2009

Auksjons-funn


Igår hadde vi en deilig dag her på sørlandet - sol og varmt vær.
Jeg dro på auksjon, der var det mange mennesker, vi satt i en fin, grønn hage nedenfor et hus der alt innventar og løsgods skulle auksjoneres bort.
Jeg ble lykkelig eier av mange gamle, sjarmerende gjenstander og noen tøystykker.

Dere får en liten smakebit av auksjons-funnene mine her,
Bare se på denne utrolig sjarmerende buksen! Slank i livet og enormt lår-og-rompe parti!
Nydelige heklede border nederst på hvert av beina - gjett om jeg var fornøyd da jeg fikk tilslaget på denne!

Dette lille skrinet er vakkert laget, det er ikke sølv, men utrolig vakkert likevel!


To lysestaker ble med hjem også, disse var helt svarte før jeg begynte å gnikke og gnu på dem. Litt arbeid, men resultatet ble veldig fint synes jeg...

Så kommer en virkelig godbit.....
Denne flortynne baby-kjolen er svakt rosa, håndbrodert på stoffet og håndsydd, virkelig utrolig vakkert og enormt med arbeid!

Her ser du en pudder-eske fra 50-tallet fra Amerika, så godt som ubrukt...
En ubrukt Palmolive-sepe i en koselig plast-sepe-boks.


Et sang-julehefte fra Den Norske Amerikalinje og et lite amerikansk flagg fikk jeg også tak i.


Her er et brev stemplet i Maywood fra 1923.

Til slutt et gammelt erverdig bokmerke med bilde av Jesus.

Jeg kjøpte flere ting, som jeg enda ikke har fått tatt bilde av - kommer nok på bloggen etterhvert alt sammen.....
Vurderer å legge ut en salgs-blogg der jeg selger litt småting - vi får se hva det blir til etterhvert...
Takk for alle gode og oppmuntrende kommentarer!

10 kommentarer:

Hepburn Hilton sa...

å mye fint du fant! Det sølvskinet var nydelig, og det var det jesusbilde også!!

Anonym sa...

ÅÅ så mye fint du har fått tak i- spesielt skrinet og lysestakene:-)
Vis meer!!
Ha en kjempefin uke, klem Hege.

Kristoffa sa...

Så mye fint du har fått tak i! Babykjolen var jo bare helt nydelig!!! Jeg synes forresten jakken du kjøpte deg for bursdagspengene dine var knallfin!!!

Besta sa...

Jeg skal si du var heldig. Så mye fint som du fant. De buksene og baby kjolen var helt nydelig.
Ha en fin uke.
Klem fra Marilyn

sylvia sa...

så mye fint du fikk med deg hjem.likte alt jeg,herlig å få ta i gamle klær det er lagt så mye jobb i.
ønsker deg en fin mandag,
godt valg.
fra sylvia

fru Dyregod sa...

Du har virkelig gjort noen funn! De gamle mamelukkene var jo kostelige, da! Og kjolen helt nydelig. Kanskje du kan ramme dem inn eller noe? Hvis du ikke vil være ekstra fin under kjolen på julaften da :)

helle sa...

Hvilken fin blog du har! Og dine auktionsfund er helt vidunderlige, der var du heldig.

Følger din blog herfra!

Kram Helle

Magdalena sa...

heia.. så spennende saker... nyydleige mamelukk,- vakker....
mass efint ellers også... huggelig å få se!!
skjønn uke videre!

Malin sa...

Så otrolig mye fint!
Falt spesielt for de herlige klærna! Utrolig hvor mye arbeid de la i det før i tiden, og så utrolig vakkert.

Klemmer Malin

irene sa...

Sååå mye fint Lene!
Du var virkelig heldig!

Klem fra Irene