Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

26. okt. 2009

Kranser av mose


Her har jeg laget en krans av mose med vakre, tørkede røde roser og et par kongler på.
Innerst ar jeg en gammel og velbrukt halm-krans.

Mosen og rosene er festet med grønn ståltråd fra blomsterbutikken.

En krans jeg binder
av gode minner
og midt i kransen
jeg Frida finner....
Et gammelt minnebok-vers som mange sikkert drar kjensel på....

På en litt mindre og tynnere halm-krans, lagde jeg denne mosekransen med en eføygrin som snor seg rundt.

Jeg liker det litt rustikke om høsten, gjerne i god blanding med det mer hvite og romantiske....

Siden det er så mye snakk om juleforberedelser - til tross for at det bare er oktober enda - laget jeg denne lille skålen med sølvkuler og tørkede roser på en seng av grønn, frisk mose.

Siden rosene er røde, ser jo dette veldig julete ut for meg ihvertfall, men uansett - koselig er det!
På et gammelt sølvfat laget jeg denne lille dekorasjonen, en kule av mose med zink-tråd rundt, noen roseblader og et Kristus-kors.

Idag har det vært nydelig vær her hos oss, solen har varmet gjennom den skarpe høstluften. Jeg har vært heldig å spise lunsj og skravlet i vei med ei venninne.
Jeg er så glad for at jeg har venner å være sammen med, både i det virkelige livet og her på bloggen!
Takk for alle gode kommentarer, det er sååå koselig å bli bedre kjent med dere!

Kos dokke, da i mandagskveldens mørke......

12 kommentarer:

Lillan sa...

oiii så vakkert!!

Lisas hjem og skatter sa...

så flink du er Lenemora :) riktig så lekkert altså :O)

ha en super kveld videre :)

klem fra Lisa

Tovepia sa...

De var kjempefine!!! jeg tror jeg må skjerpe meg og gå ut og plukke litt mose selv..skikkelig lekkert!
Ha en flott kveld og klem fra meg;)

Mira sa...

Nydelige dekorasjoner! Nå fikk eg lyst til å tørke roser igjen.(gjore jo det på 90 tallet.).
Klem fra Mira.

Refleksjon på livsvegen sa...

Til inspirasjon..
plukka litt mose i går..
Må nok vente til helga for meir...mørkt når eg reise og mørkt når eg kjem heim..
Du er flink!

sylvia sa...

ååå du er så flink.dette var helt nydelig Lene..mye nydelig en kan lage av mose.jeg må bare få tak i mose jeg å....gleder meg å se i vireligheten....
ja gode venner er godt å ha,ærlige venner som vil en godt,
ha en god kveld vennen.
klem fra sylvia

M sa...

Du er fantastisk!
Jeg nyter bildene dine.
Klem,M

SNILLPIKE♥ sa...

For noen nydelige kranser du lager, du er så flink. Fin uke til deg.

Lotta-livets väv sa...

Rosor och mossa...så underbart de passar ihop.... Visst är det härligt att naturen är så generös med gratismaterial till konstverk!
Kram och tack för alla vackra bilder du bjuder på!
/Lotta

Solveig sa...

Hjelpe meg så flink du er!! Dete var bare nydelig alt sammen! Så vakre farger og materialer sammen. Du er jo ferdig til jul, du!:o)
Ha en flott kveld.
Klem fra Solveig

Iren sa...

Så mye lekkert du lager og har :)

Mari sa...

Det var fine dekorasjoner!! De rosene gjorde seg virkelig på den mosekransen :D Bodde en stund noen få steinkast fra en som dreiv med snittroser. Det er ikke første gangen jeg angrer på at jeg ikke kjøpte mer hos han og tørka...

Super nais!! :)