Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

10. mars 2010

Glimt fra stuen

Innenfor ca 1 meters radius i stuen har jeg disse tingene som er avbildet idag. Ved siden av vedovnen står den gamle, svarte kaffekjelen og en kurv + en kransa av vakre litt gråaktige kvister.
På den andre siden av vedovnene, står disse to kurvene med litt kubber oppi. Bak kurvene kan du så vidt skimte den fine, gamle kista vår. Har et innlegg med bare bilder av denne kista HER.
Oppå kista står noen rustikke potteskjulere med planter jeg tok inn i høst og som nå har begynt å skyte friske skudd, et deilig vårtegn.
På det lave stuebordet (som du kan se nærmere på HER) står en vakker urne som jeg fikk 2 av til jul. Den er vakker og rustikk med en liten engel på hver side. For tiden er det bare noen blågrå. tørkede hortensiaer i krukken, men de gir den rette stemningen og fargen i rommet. 

Ønsker alle en fin onsdag, jeg gleder meg over at solen skinner idag og at snøen smelter sakte men sikkert.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Mye lekkert hos deg.
Ha en herlig kveld videre..

klem M

Magdalena sa...

så fine bilder, så vakre kremmerhus... frodig og fint!!
klem, magny

Mira sa...

Mye fint her:
Trærne under er nokk Lindetrær. Dei blir gjerne be-skjært hart, og brukt til Lindealleer.

Klem fra Mira.

Hjertedamas blogg sa...

Vakre bilder!!! Klemz

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Stemning og fin musikk!
Klem fra Hanna

huset ved elva-elin sa...

Hei :) fin blogg du har :) Den urna var bare rå lekker, sånn en må jeg lete etter i butikkene.
Takk for titten.
Hilsen Elin

Datt sa...

Puh, hvis alt det herlige der er i bare en meters radius må det være vanvittig mange godbiter hos deg! ;)

anneskreative sa...

Så mange vakre bilder du har fått fram her,,,,koselige stemninger.
Ha en fin kveld.
Anne

Sologbolig sa...

Du har virkelig sansen og evnen til å gjøre det vakkert rundt deg. Ha ei fortsatt fin veke.

Laila -Karin sa...

Så flott det var, nydelige bilder.
Klem

IngunnBW sa...

Så vakkert! Du har virkelig blikk for detaljer og harmoniske kombianasjoner :) Imponerende størrelse på den ene vedkubben!

Anonym sa...

Hei :)

Jeg var hos mormor, Bjørg Paulsen som du nok kjenner, og så at hun hadde en kjøleskapsmagnet fra deg med bloggadressen din på. Tenkte jeg skulle titte innom siden jeg liker å lese blogger! Må si du har en kjempefin side :)

Klem fra Martine (Hildes datter)

sylvia sa...

hei på deg.
nydelige bilder med stor stemning,
vakre urner du fikk til jul....
ha en fin dag.
klem fra sylvia

sylvia sa...

hei igjen...
må bare spørre om noe,
har du noen anig om hvorfor jeg ikke kommer inn på min blogg,står siden kan ikke vises...men jeg kommer inn til deg..
noen aning...hvis send meg gjerne en sms.
klem fra sylvia