Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

24. mai 2010

Gammel heklenål med tilbehør

Idag får du se bilder fra et still leben som jeg har i stuen for tiden. Det er ulike nøster og hekle-arbeid med tynn tråd.
Tror kanskje den brede blonden er kniplingsblonde, men er ikke helt sikker. Jeg kan ikke mye om slike ting.
Jeg har heklet en rund liten duk med en slik nål og tynn tråd en gang for mange år siden, men mer enn det vet jeg ikke.
Vakkert er det uansett hva det kalles og mye arbeid ligger bak denne blonden som vi ser på bilde over.
Nøstene og nålen er kjøpt på en brukthandel i Sverige for en stund siden, skikkelige skatter fra gamledager!




Vil si takk til alle som legger igjen kommentarer her hos meg - det er så oppmuntrende og koselig! Ønsker dere alle sammen en fin uke!

10 kommentarer:

sylvia sa...

hei vennen.
ååå dette var bare helt vidundelig,
det kunne godt ligget her å..ler..
må nok herme på et vis ja.
elsker sånne hekle knipling nuperell greier.
ha en fin mandag.
klem fra sylvia

Beth sa...

Så fine bilder og heklearbeider?
Min farmor var så flink til å hekle kniplinger og nupereller av det tynneste garnet...
I dag angrer jeg for at jeg ikke var med lærevillig da hun ønsket lære bort dette...

Klem Beth...

Sologbolig sa...

Nydelig. her var mye fint arbeid.
Ønsker deg ein fin dag.

Martilie sa...

Åhhhh så vakkert!

Nydelig gammelt håndarbeide og utrolig lekker stilt opp..

Dette likte jeg kjempegodt. Så kos å få de gamle skattene frem i lyset :)


Ha en fin pinsedag!

Tove

Anonym sa...

Oiii,vakkert,elsker hekling. Nyydelig blogg. :)Mette. La meg til som følger jeg.

lilleba sa...

Dette er så vakkert, at jeg kjenner jeg fryser på ryggen !

Og slike bildekomposisjoner du får til..

Nydelig !

Klem fra Lilleba på Rusk og Rask

Unknown sa...

Åååå, for et nydelig stilleben ♥ Så koselig og bruke garn og blonder og pynte med, har jeg ikke sett før tror jeg... :o)

Herlig ♥

klem Line

Lolas datter sa...

Så vakkert heklede håndarbeider og veldig dekorativt som pynt!

Klem Lolas datter.

Evelyn sa...

Hei :) oii så fint heklearbeid, og så kreativt å komme på å bruke det som pynt da.

Kjempe fint arangert.

Ha en fin mandag :)

Klem

Sølvis blog sa...

Lekkert! Og ja jeg tror som deg at den bredeste blonden er kniplet - den så mest slik ut.