Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

26. mai 2010

Skalldyr måltid er kos

Nå er tiden for å sitte ute/inne og kose seg med skalldyr! Skalldyr er en enkel måte å lage fest på - her trengs minimal forberedelse.
Lettvint for oss vertinner å kjøpe skalldyrene på brygga eller i fiskedisken og bare komplimentere med deilig loff, dill, sitron, godt smør og avocado - så er festen i boks.
Nesten alle liker skalldyr og skulle det være noen som ikke tåler eller liker det, kan de få et kyllinglår isteden.
Kongekrabbe er virkelig nydelig på smak, litt dyrt, men da får man unne seg det lille ekstra en sjelden gang.

Da håper jeg du fikk tips til å invitere gode venner eller folk du vil bli bedre kjent med over en sommerlig kveld.....

8 kommentarer:

Anonym sa...

Den sjømaten så temmelig herlig ut ja,ble sulten jeg nå.:) Flink til å dekke bord er du. Klem til deg.

Beth sa...

Skalldyr er kos, men ikke for alle.
Desverre finnes det mange som har skalldyrallergi, noe som slett ikke er å spøke med.
Jeg er desverre en av dem og flere av våre venner også...

Men det er lekkert å se på et flott dekket bord!

Kos dere!

Klem Beth...

Vit som snö sa...

Mmmm så gott- OCH vackert! Alltid skönt när maten är enkel att förbereda också. Ska faktiskt ut på skaldjursmiddag om 1 timme med väninnor så nu blev jag hungrig:)
Kram Cilla

sylvia sa...

åå dette så godt ut,
jeg kan spise masse av reker.
nam nam.å herlige bilder.
ha en flott kveld min venn.
klem fra sylvia

Kristin sa...

Flotte bilder og mat!!
Skalldyr er en absolutt favoritt og ja,.. utrolig enkelt å tilberede!! God ide med kyllinglår som alt.!
Inspirerende blogg!


Kristin på Akeleiegården

Ruths datter sa...

Kongekrabbe har jeg aldri smakt,men ellers er jeg enig. Skalldyr er helt ålreit.
Klem

Bente sa...

JA, slik vil jeg ha det i sommer.

Lolas datter sa...

Utrolig flotte bilder av delikat mat. Her "løper tennene i vann". Du inspirerer til etterfølgelse.

Klem Lolas datter.