Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

30. des. 2010

Brie med vri og saftig, grovt rugbrød


Det blir enkelt å imponere venner med denne fristelsen......Brie med vri.
Ta en brie og del den på tvers.
Kutt opp litt soltørkede tomater og varm dem i stekepanna sammen med litt pinjekjerner. Det skal bare ligge og bli lunt og varmt.
Kutt opp noen basilikumblader.
Bland tomatene, pinjekjernene og basilikumen med romtemperert Philadelfia-ost.
Smør osten på den ene brie-delen og legg den andre brie-delen oppå.
Settes i kjøleskapet før servering.
Pynt med pinjekjerner og basilikum.
Ekstra godt blir dette hvis du serverer dette spesielle rugbrødet til.
Kjøp en pakke med dansk rugbrød i butikken. Gjør som beskrevet på pakken, men tilsett oppkuttede og rensede dadler, aprikoser og svisker. La deigen steke i en koselig hjerteform, da smaker brødet MYE bedre....he,he.
Jeg har pyntet med ferske fikener, de er så vakre å se på. 


Kanskje noe å friste vennene med en sen romjulkveld, isåfall må du skynde deg, for imorgen er det nyttårsaften! Tiden flyr av sted....

5 kommentarer:

sylvia sa...

hei.
denne virket alldeles nydelig, elsker brie, ja ost generelt,
i dag skal jeg prøve å lage fiken marmelade, spennende å se om jeg får dette til,
ønsker deg en fin dag.
klem fra sylvia

månestråle sa...

bobbelt nam nam nam !!!
denne osten frista utrolig mye!!!
Skal garantert prøve meg på denne fantastiske vrien på brien :)

Go klem og tusen takk for inspirasjon og nydelige bilder og ideer :)

Lene sa...

Du har en herlig blogg - kjære navnesøster - som jeg besøker oftere og oftere. Takk for utrolig fristende oppskrifter som helt klart skal prøves ut :) En fortsatt fin romjul til deg og dine :)

Randi sa...

Dette så helt nydelig ut! Dette skal prøves og blir et av mine bidrag på tapasbordet på nyttårselskapet i morgen :-)

Tusen takk for oppskriften:-)

Elin sa...

Her var det hyggelig. Masse flott og fristende.!