Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

4. apr. 2011

Er så takknemlig idag!


 Idag ligger takknemlighet på leppene mine. Jeg har mye å være takknemlig for. At jeg kan stå opp om morgenen og gjøre de oppgavene jeg har bestemt meg for, at jeg har mat på bordet, at familien min har det godt, at jeg har gode venner å dele livet med og selvsagt at jeg har fred i hjertet og kan glede meg over å være elsket av Gud selv. Hmm, ja det er utrolig mye vi kan glede oss over, hvis vi bare tenker oss litt om!

Da jeg slo opp på takknemlighet i sitater på nettet fant jeg dette sitatet av en ukjent person: "Den som takker Gud for alt, får ikke tid til å klage."
Ikke dumt det, å fouksere på de tingene vi kan takkefor, tar noe av oppmerksomheten bort fra de tingene vi irriteres over.....
Ha en aldelses flott mandag!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelig innlegg til ettertanke.
Jeg er så glad i sånne hverdagsfilosoferinger og når de blir fulgt av dine vakre bilder....♥
Klem :)

Tommensgirl sa...

Så sant som det er sagt:) kjempe fint innlegg og nydelige bilder:)
Klem

månestråle sa...

så sant så sant - er det noe vi trenger å bli minnet om gang på gang, så er det å huske på å være takknemlig :)
Tenk så heldige vi er som har en Far i Himmelen som alltid sørger for oss !
Det er virkelig vært å takke for!

Ha en super uke !

Klem Anita

Mamsens hus sa...

Ja vi har mye og være takknemlig for! :)
Et fint innlegg med nydelige bilder.
Ha en fin dag videre. :)

Unknown sa...

Det var en fin fin påminning!
Award venter hos meg.
Anki

Beth sa...

Så sant!
Jeg er også utrolig takknemmelig for hver dag jeg får...
Og etter å ha vært alvorlig syk (av brystkreft) ser jeg livet i et helt annet perspektiv!
Selv den gråeste regneværsdag er vakker!:-)

Fjordheim sa...

Ja det er mye å være takknemlig for visst en bare tenker over det.
Ikke dumt å bli minnet på det nei.
Ønsker deg en herlig dag :)

GroLinda sa...

Flotte ord du skriver Lene ;o)
Jeg fant ut av dette med å følge en blogg å ikke komme inn! Jeg måtte bytte nettleser fra Mozilla til Explorer, men måtte le litt....for da jeg skulle inn her å skrive kommentar, ville ikke Explorer åpne, så da var det tilbake til Mozilla og da kom jeg rett inn! ;o) snodig greier, at det må være så vanskelig.
Men nå skjønner jeg det. Tips til andre med samme problemet ;o)
Ha en strålende flott uke min venn.
Klem fra Gro :o)