Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

5. apr. 2011

Enkel venninne-lunsj

 Av og til er det koselig å invitere til venninne-lunsj med en eller flere venninner. Disse bildene er tatt sist gang jeg hadde et planlagt venninne-måltid på formiddagen.

Jeg pleier alltid dekke på med gammelt Egersund servise som jeg har kjøpt på bruktbutikken når jeg har vært så heldig å finne noe der.
Bordet vårt er jo egentlig en gammel rulle fra 1890-årene som stod i en bygård i Oslo. Det er morfaren til mannen min som har laget det til oss og fargen på bordplaten er bare nydelig til dette Egersund-serviset.
Pølsene har jeg kjøpt på Rema 1000! Så plutselig at de hadde slike der og tenkte at jeg fikk prøve hvordan de smakte. Den lyseste pølsen heter Salchichon og er laget i pyrineene. Den var kjempegod, kostet 49.90 hvis jeg husker riktig.
 Jeg har en egen forkjærlighet for marmelader, ikke det at jeg spiser det på brødskiven hver dag, men når vi er på tur i andre land kommer jeg gjerne hjem med et glass eller to med en type marmelade.
Disse glassene er kjøpt i Sverige, begge smaker deilig, men det venstre - ginger/ingefær marmeldaen - smaker helt vidunderlig!
Den kommer jeg til å kjøpe igjen neste gang vi besøker søta bror.
Litt brie-ost hører også med og friske jordbær. Rammene rundt venninne-praten er lagt....

Håper du ble inspirert til å invitere noen du kjenner - ingenting er som "den gode samtalen" og mat kan av og til være en dør inn til slike samtaler.
Ha en god dag!

13 kommentarer:

Uttan sa...

Men vilken bra idé!!!

Å så gott det ser ut. Jag blir både inspirerad och hungrig.
Så enkelt men ändå sååå lyxigt.

Ha en bra dag!
Kram!

lavendel mio sa...

For et nydelig dekket bord!!
Det er så lekkert med gammelt servise, pølsene og mameladene ser sååå gode ut:)
Vi skal til Sverige i sommer, og da skal jeg hamstre litt av hvert, har skrevet ei laaang liste:)
Ønsker deg en nydelig dag, klem Hanne

Veronica sa...

Ser herlig ut å være på lunch hos deg. Jeg skal ha venner på besøk i dag og gleder meg til det. Lykke til på giveaway hos meg. Koselig du ville være med.
Klem

Fru R. sa...

Ah..så lekkert !!! Venninnelunsjer er kjempekos, skulle bare gjort det mye oftere.
Det er sant det du sier, at mat bidrar både for kosen sin del og en dør til den gode samtalen.
Klemz :)

Anonym sa...

Så koselig med veninnelunsj :D Så veldig godt ut.
ønsker deg en fin dag
/myr

Lolas datter sa...

Mmmm.......fine bilder!
Her var det mange gode smaker.....herlig måltid sammen med hyggelig selskap! Det gir et perfekt måltid. :-)

June J. Larsson sa...

Åååå så heldige venninner!! Lekkert dekket og lekkert dandert!
...og det viktigste er selvfølgelig samværet og samtalene. Men det skader jo ikke å møtes i SÅ vakre omgivelser heller da! :)

Klem
June
Nostalgi & Skriverier

irene sa...

Du er best på å få till det!

Klem Irene

Mamsens hus sa...

Lekkert bord, klart for gode samtaler. :)
Ha en fin kveld!

Tommensgirl sa...

SÅ vakkert bord,og lekkert dekket:) Skal si jeg ble inspirert nå,og sulten:)
klem

Anne Mai sa...

Åh, hærlighet så lekkert det så ut :) både serviset og maten. Du vet å verte opp veninnene dine :)

NYDELIG :D

Mary-Anne sa...

Lekkert. Nå ble jeg veldig sulten :)

Malin sa...

Så lekkert!!
Du skriver enkel, men jeg syns den er aldeles fantastisk!

Takk for ideen;)

Klem Malin