Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

28. apr. 2012

En svipptur til Paris

For en tid tilbake tok jeg og de to jentene mine (på henholdsvis 13 og 18 år) en svipptur til Paris. En nydelig by som man slett ikke blir ferdig med å nyte av på bare et par dager. Jeg legger ut litt bilder fra turen, først noen fra det utrolig koselige hotellet vi sov på. Hotellet lå bare 100 meter fra Champe elyse.


Som dere skjønner var det en nytelse å bo på dette jotellet. Veggene på rommet var kledd med stoff og hadde små håndmalte bilder i romantisk stil malt rett på veggen. Dørklinkene og håndtakene var en historie for seg selv. Gardinene var overdådige og frokosten var nydelig.

Her er jeg like ved Eifeltårnet. Nydelige alleer var det over alt.

Ingenting lukter og smaker som ristede kastanjer en tidlig kveldsstund mens man vandrer langs Paris gater.
Utenfor Notredam katedralen, stod denne mannen og damen som fuglene tydeligvis likte godt.
Her er mitt koselige reisefølge, jentene mine.
Et glimt fra bryggen nedenfor Notredam. Det nærmeste vi kom ringeren i Notredam....
Paris by night

10 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Så koselig med jentetur til Paris....og wow for et lekkert hotell dere bodde på. Kan jeg få navnet på det? Skal nok ta en togtur fra rivieran til Paris utover;o) Ha en fortsatt fin kveld. Klem fra Maliva

Lenemora sa...

Ja jeg forteller gjerne hva hotellet heter: Hôtel du Romancier i 6 rue Chateaubriand, Champs-Élysées, 75008 Paris. Virkelig et hotell med interiør som gjør slike som oss helt skjøre i toppen ;-)
Jeg følger litt med deg på FB og må si det virker misunnelsesverdig med de omgivelsene du har rundt deg for tiden.
Ha en fortsatt fin vår!

Klem Lene

Maliva`s verden sa...

Merciiiii!
Da skal jeg inn å sjekke opp det hotellet. Hyggelig at du følger med meg på mitt gode liv her i Frankrike.
Ha en fortsatt fin vår du også! Her er det sol og sommertemperatur.
Klem

Silje/whippetliv sa...

Så herlig : )) Godt med slike turer, og Paris er virkelig fantastisk <3

Flotte bilder!

Refleksjon på livsvegen sa...

Så flott ein tur!

Kjekt med eit livsteikn i frå deg :-)

sylvia sa...

hei,
så koselig å se deg her igjen,
for et hotell, kan jeg som andre her få spørre om hva det het??
skulle gjertne ha tatt en tur dit ja, så fint det var der, koselig med jente tur.
ha en fin søndag vennen,
vi må sees snart.
klem fra sylvia

h.espe sa...

Så herlig med jentetur til Paris!! Har selv vært der bare en gang, men vil helt klart tilbake. - en makeløs flott by!!

God søndag videre til deg!

Klem Hildegunn

Spirea sa...

Å, nå ble jeg reisesugen! Jeg bare elsker Paris - en av favorittbyene av de store! Så herlige bilder og så mye vakkert! :) Nå har jeg lagt til bloggen din i bloglisten din - fantastisk fin blogg :) klem herfra med ønske om fine vårdager!!

Spirea sa...

La meg til som følger jeg! selvsagt :)

Lisas hjem og skatter sa...

Herlig aa titte innom deg igjen Lenemora! :) lenge siden sist naa! koselige reisebilder!!! :) flotte jenter og ett vakkert drømmerom!

ha en nydelig vaar Lenemora ♥

klemlisa