Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

23. jan. 2011

Saltbakte poteter

 I julen lagde jeg noe som jeg aldri har prøvd før, saltbakte poteter. Det var skikkelig knask synes jeg. Passer fint som en rett på tapas-bord eller som tilbehør til gryterett, kalkun etc.
Enkelt var det også:
Legg små poteter (fås kjøpt i godt sorterte matbutikker) i en gryte, hell en god del salt over og tilsett vann til potetene er dekket.
Kok potetene til de er nesten møre.
Hell av vannet og sett gryta tilebake på komfyren, skru av varmen men la potetene stå og koke seg tørre på ettervarmen, eller senk varmen og la dem koke tørre i gryta.
Legg dem utover på langpannen og sett ovnen på 180 grader, la potetene bake i ovnen i ca 30 min eller mer etter smak. Serveres varme, lune eller kalde etter smak og tilbehør.
Jeg synes jeg hadde litt for mye salt på disse potetene, så det anbefales å ta litt mindre enn jeg gjorde....
Lykke til!







1 kommentar:

Daniel sa...

ååh sånne spiste e mange av i gran canaria kjempegoe :D