Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

28. mai 2009

Terrasse-fryd

De siste dagene har jeg kost meg og vært kreativ på terrassen. Har lenge gått og fundert på hvordan det kunne bli fint, koselig og litt romantisk der ute.


Jeg har satt opp to gamle bord med duk over, pyntet med gamle tallerkener og emaljerte kjøkkenting fra gamle-dager.


Så gikk jeg meg en tur i skogen, der finnes nemlig et gammel, forlatt og falleferdig hus med en gammel overgrodd have. I denne haven fant jeg nydelige eple-blomst-grene, busker som var overfylt med rips-kart, hvite syriner og noen vakre markblomster.

Har også fått min bedre halvdel til å montere denne jernsenga som har stått i garasjen i noen år. Det er bare helt nydelig å ligge i den å sole seg!
En gammel tidskriftsamler har jeg malt med hvit emaljelakk og vips ble den som et slags tallerken-oppheng! De fleste tallerknene er kjøpt på brukt-sjappa i nærheten.


Vakre hvite stemorsblomster henger over "solsenga". Tror jeg er ganske klar for sommer....

14 kommentarer:

Heidi sa...

For en drømmeterrasse - mye nydelig å hvile øynene på! Å kunne slappe av ute i en slik seng er bare herlig om sommeren :)

Ingun sa...

Tusen takk for award, det var hyggelig........

Så flott en terasse du har, jeg blir målløs;-))
Flink og kreativ og en dyktig fotograf....!

Missfryd sa...

Så utrolig koselig du har pyntet. TIdsskriftholderen som tallerkenhylle var rå-stilig.
Ha en fin-fin dag. Klem Ingrid

Anonym sa...

Tusen takk for awarden,det var moro og så glad man blir:))

Så flott du har pyntet på din terrasse, nydelig bilder, kjenner jeg blir helt klar for sommer jeg også når jeg ser slike fine bilder og ekstra når de har meldt knallsol her på sørlandet hele pinsehelgen...det kan vi like:))

Holder på å pynte og gjøre ferdig verandaen jeg også om dagene, var på Ikea forrige fredag og fikk bla kjøpt meg noen hvite kurvstoler og en jernseng som vi også skal ha ute i sommer...gjett om min mann ble glad for det,hihi:)) Han ser nok for seg å slappe av i den på gode sommerdager:) Men jeg må få kjøpt en sengebunn først,det fulgte ikke med.
Ha en flott pinsehelg:)
Klem

Anonym sa...

Åååååå...... så flott!!! Du er vanvittig flink og kreativ!!!! Kos deg der i sommer!!

liven sa...

Koselig på terrassen din:o)
Masse fine saker!!
en slik stol står høyt på min ønskeliste:o)
Er så vidt igang på terrassen siden det ikke har vært noe særlig varmt vær...men tenker det skal bli frodig der utover sommeren!!

ha en fin pinsehelg:o)

svein`s kone sa...

Tusen takk for gode ord:) Savnet kommer litt innimellom, var godt å få ut litt av det.. Så innmari koselig det var på terassen din, og den sengen var jo en knall ide:) Tror jaggu jeg skal orden litt ute i helgen jeg også, takk for inspirasjon:) Klem fra meg til kreative deg..

Maliva`s verden sa...

Hei..her var det mye fint...både jernsengen og tallerkenstativet var jo bare råstilig...Ps!Flotte barn har du også:O)Ønsker deg en fin langhelg!

Unknown sa...

Kjære Lenemora,
TUSEN TAKK for award!! Sååå koselig!! Jeg lager innlegg i morgen og henter den til siden min...
Jeg har vært litt sliten, derfor off-blogg et par dager, så det blir kos å lage et innlegg med award.
Nyyydelig på terrassen din, du verden, tallerkenhylla likte jeg spesielt godt. Jeg har alltid samlet på ulike tallerkener og nyter å bruke litt ulikt alt etter vær og føreforhold (humør...).
Og ja, jeg måtte shine opp bloggen litt, få litt sommerfarger...
Og nok en gang, takk for at du tenkte på meg med awarden og takk for de fine ordene du beskrev bloggen min med, nydelig!
Klem fra Nanni :)

h.espe sa...

Sukk, så vakkert!!! Du har virkelig laget deg et herlig uterom. Den gamle jernsengen, med nettet over - nyyyydelig!!!

Ha en knallfing pinsehelg - kooos deg!

Klem fra Hildegunn

Frk. T sa...

Hei du!: )

Jeg ser du fant et svar på hvordan du kunne få det romantisk og flott der ute, utrolig flott har det blitt! Også så fin collage du har laget!
Dere får nyte den "nye" uteplassen i sommerværet i helgen, kjære deg og kose dere!: )

Klem Frk T

SNILLPIKE♥ sa...

Koselig og romantisk terasse du har fått. Her kan du kose deg masse når sommeren kommer for fullt. Til helgen forhåpentligvis. Fin helg til deg og dine, klem.

Rumour has it sa...

Hello Lenemora,
I discovered your link in my follower-list and I´m glad to find your pages! Thank you for your interest.
I like the setting of your outside-room very much and the red colour on the wall gives me again some nice memories of our holidays in Scandinavian countries when I was a child... :D
I´ll be back! Many greetings from Belgium,
Marjolijn

Mia, New Room Interior sa...

Så koselig det ble her!! Stilig med sånn seng ute, har en på Madeléns rom! Tror jeg vet hvilket hus du har vært ved.. :-) Kunne blitt en koselig plass om noen orket å begynne! Ha en fin langhelg, jeg skal pakke kasser og kjøre ned i garasjen i huset idag! Tiden går sent til 20.juni, når vi får husnøkkelen.. :-) Klem-Mia