Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

4. nov. 2009

Gråtoner

Vinden uler rundt hushjørnene og været er definitivt grått, regnet strømmer. Vi kan si mye negativt om dårlig vær, men det er ikke tvil om at det ligger mange nydelige stemninger i det!

Gjesteværelse har vært i bruk i natt, ei god venninne fra Rogaland har vært innom. Vi har sunket dypt ned i sofaen og brent mange stearinlys.
Det er noe med å lære seg å nyte de dagene når regnet faller også, livet består av så ulike opplevelser og følelser. Noen er lyse og sterke andre mer grå og mørke.
Jeg øver meg på å finne innhold og glede i alt.
Det kan være vanskelig å vise Gud takknemlighet midt i de mørke dagene, men jeg har erfart at det hjelper å gjøre det......

Da trenger noen stråler av Hans godhet og kjærlighet gjennom til meg uansett.

Det er vel flere som har regn idag, tenker jeg. God tur i regnet enten du har det utenfor huset eller innenfor huden....


Tusen takk for alle gode og oppmuntrende kommentarer, dere er noen snille blogge-damer!

15 kommentarer:

atinybitofheaven sa...

For et herlig innlegg- du er god :-)

Ha en vakker, regntung dag :-)

sylvia sa...

et herlig innlegg i nydelige farger,elsker grått,å regnet å vinden utenfor har ikke innvirkning på mitt humør,bare kroppen men den takler en som en lærer seg,jeg å finner positive ting man kan glede seg over,å det er masse om man skriver det ned,en god ting det.
nydelige gardiner.
ønsker deg en herlig dag med regn i håret som glitrer.
klem fra sylvia

Solveig sa...

For et fint innlegg fra deg! Viktige ord å ta vare på. Så herlig det er å kunne dele stunder og tanker med noen som står en nær-venninner er jammen gode å ha!
Flotte bilder:o)
Ha en fin dag.
Klem fra Solveig

Torilpia sa...

For en koselig, variert og spennende blogg :o)

Her har vi ganske pent vær idag - overskyet - men med noen solglimt innimellom. Fin temperatur også - men dog ganske mye vind.

Jeg ser jeg må komme tilbake ved en senere anledning - det var så mye spennende jeg må få med meg.
Håper det er greit at jeg legger deg på lista mi.

Ha en fortsatt flott onsdag!!

Lotta-livets väv sa...

Det var ett vackert inlägg idag! Kanske skulle jag säja...som vanligt...men idag kändes det liksom lite extra. Det är viktigt att ta vara på stunderna av ---nu--- Jag har också lärt mig att tacka även för de gråa dagarna....det finns en vila i ett regn också.
Kram till dig!
/Lotta

Lunalei ;-) sa...

Så vakkert innlegg og bilder! Viktig å kunne kjenne glede, også over de små ting. Å søke lys i mørke.
Ønsker deg en nydelig dag!
Klem fra Lunalu

Anne sa...

Utruleg vakkert innlegg! Nydelege bilete og fine ord:)
Klem Anne

Lykkeliten sa...

Takk for at du deler dine vakre bilder og ord.Med nydelig musikk i bakgrunnen blir din blogg åpen så lenge jeg er på runden i blogglandia.

Det er litt grått på innsiden hos meg idag, så jeg tror jammen jeg skal en utfordring, kle på meg og gå ut i regnet!

Klem fra Lykkeliten
(idag: Lykke sliten)

fru Dyregod sa...

Lekre bilder i grått! Og takk for påminnelsen om å takke - også på de grå dagene!

Anonym sa...

Hei!Takk for hyggelig kommentar:)
Koselig blogg du har,har lagt meg som følger eg også:)

Ha en fin kveld
Klem Nina

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Det var hyggelig å høre at boken gir glede. Du har så mange fine bilder på bloggen din og nydelig budskap i et innlegg lenger ned...
Ja, vi må dele og gi av oss selv til andre som trenger oss.....Helt enig.
Ønsker deg en deilig kveld med klem fra Hanna

svein`s kone sa...

Hei Lenemor:) om jeg kan få si Lenemor da? Jeg er nemlig Linemor for mange rundt meg:) Her er det ikke regn i luften men SNØ!! Ja nå snør det som bare det ute, ungene håper på skiføre i morgen men jeg tviler på at blir liggende. Julepynten ligger å roper på loftet når jeg ser ut nå, får vel drøye bitteltt til:) Ha en flottkveld videre, klem fra meg til deg:)

ELIN sa...

Flotte bilder, selv i grått :) Det er deilig å se det gode i de små ting i hvertdagen, selvom det føles tungt enkelte ganger. Koselig med venninne besøk og da. Ha en fin uke. Klem fra Elin

lilleba sa...

Veldig koselig skrevet, og stemningen er virkelig der på alle bildene..

Ingen tvil om at det er november når en titter ut av vinduet..
Det er ikke helt lyst før det begynner å bli mørkt igjen.

Vinteren kommer til å bli mye kortere enn den forrige, for da kom snøen så tidlig, og ble liggende, men i dag kom det snø her også..

Hver årstid har sin sjarm.

Klem fra Lilleba på Rusk og Rask

Mari sa...

Det er så viktig at nokon kommer med ein tankevekker inni mellom, det er så alt for lett å være opptatt av seg sjølv og sine utfordringer og glemme alle andre. Å være takknemlig og å verdsetta kvar enkelt dag er ein kunst, og øvelse gjer mester.
Takk for gode ord og flotte stemningfulle bilder:)
Ønsker deg ein fin dag!