Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

23. feb. 2010

På lunsjbesøk

Idag var jeg så heldig å bli invitert på lunsj hos ei venninne, som den "gode" blogger jeg er, hadde jeg selvfølgelig kameraet med meg i håndbagasjen.....
Jeg spurte pent om å få lov til å avbilde den nydelige delen av kjøkkenet hennes der komfyren står, og det fikk jeg....
Her ser dere de deilige hjemmebakte rundstykkene hun serverte. Jeg kan betro dere en hemmelighet - hun serverte meg også den beste varme sjokolade-drikken jeg har smakt i mitt liv!
Oppskriften på den får du på fredag.....
Da kjøkkenet ble pusset opp for noen år siden, var de så heldige å få tak i gamle murstein som de murte en del av veggen bak komfyren med.
Det lager en varm, robust stemning og setter karakter på hele kjøkkenet.
Jeg synes selv at gamle murstein har med seg en slik sjarm og nydelig glød.
Før vi begynte å spise, leste venninna mi et stykke fra en bok, det var så fint, så jeg tok bilde av det - hvis du har lyst kan du også lese gjennom stykket som passer fint på denne årstiden siden det heter "Vårbekk" og utendørs igår, skinte solen og sneen dryppet fra taket.... (vil du ha større bokstaver/bilde, kan du trykke på bilde så blir det forstøret i et nytt vindu)
Tusen takk, til vertinna, for en deilig lunsj med hyggelig prat....

Ha en fin tirsdag alle sammen!

19 kommentarer:

Synnøve sa...

Nydelig kjøkken vennina di har. Liker godt litt rustikk murstein.
Kakaoen høres deilig ut,gleder meg til fredag:D
Klem Synnøve

Nostalgia sa...

Det var litt av et kjøkken ! og rundstykkene så deilige ut også:-) Kjekt med lunsj og gode venner

Ønsker deg en fiiin ettermiddag !
klem, Nostalgia

sylvia sa...

heisan.
så nydelig et kjøkken,
vakkert med gamle murstein,
ha en fin dag
klem fra sylvia

Manne's hverdag sa...

Flott kjøkken, ja!!! Og kjempeflotte bildemontasjer!!!

Sologbolig sa...

Å for eit nydelig kjøkken og den gamle mursteinen er virkelig flott. Ha ein fin dag. Klem.

Tovepia sa...

Det var virkelig et nydelig kjøkken!!
Trodde først det var hentet fra et blad, men der tok jeg feil;)
Tenker dere koste dere;)
Ha en fin kveld og klem fra meg;)

Birgitta sa...

Vilken trevlig lunch det blev och så fint hon har det din väninna.
Kram Birgitta

Beth sa...

Oi, hun har virkelig et kjøkken med italiensk preg!
Morsomt!

Klem Beth...

Ruths datter sa...

Dette var et herlig kjøkken.Virkelig rustikk. Ser ut som om dere har kost dere her,
Klem

Helena R sa...

Så gøy å se den dama igjen:)) Rakk heldigvis å se det nydelige kjøkkenet før vi flyttet. Husker du den hektiske julebaksten på dette kjøkkenet?? ( riktignok før oppussing)
Klem Helena

Frida sa...

For et fint kjøkken hun har!!
Jeg kunne nesten kjenne lukten av nystekte rundstykkene helt bort hit! mmmmmm...... :)
Og jeg gleder meg til å få vite hvordan man lager den gode kakaoen:)
Klem Fridajenta:)

Anonym sa...

For et spesielt og nydelig kjøkken!
Jeg har veldig sansen for det rustikke.
Det ser ut som du har hatt en veldig hyggelig dag.

Klem fra mamma:-)

Datt sa...

Så utrolig stilig kjøkken! Veldig spesielt og lekkert! <3

Besta sa...

For et nydelig kjøkken :) Flotte detaljer.
Ha en fin kveld.
klem fra marilyn

Heidi sa...

Gamle murstein gir et helt spesielt uttrykk. Heldig er hun som har det på kjøkkenet sitt.

Bossa sa...

Så koselig alt samme.....
Ha en fin morgendag. Klem :O)

IngunnBW sa...

For et nydelig drømmekjøkken! Jeg er så glad i gammel teglstein, dette var en praktfull måte å bruke dem på :)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Ja, det var et herlig kjøkken, og en nydelig glød i de gamle teglsteinene! Du lurte meg nesten, for det så ut som glassene var murt inn i veggen, så jeg måtte titte én gang til! Hyggelig med venninne lunch da!

Klem Cathrine :-)

Anonym sa...

Hei!! TAKK FOR KOSELIG BESØK OG NYDELIGE TULIPANER. ALLTID TRIVELIG Å SKRAVLE MED DEG OM LIVET! dU ER BARE SKJØNN!! OG SÅ BLE JEG MEKTIG IMPONERT OVER DEN FLOTTE BILDE MONTASJEN DU HAR LAGA AV MITT KJØKKEN. OG DET VAR NESTEN RØRENDE Å LESE ALLE KOMMENTARENE FRA DINE BLOGG VENNER OM MITT KJØKKEN. bLE JO RIKTIG STOLT AV AT ANDRE SYNS JEG HAR DET FINT. DET VAR INSPIRERENDE- FIKK LYST Å STÅ MYE FORAN MIN FLOTTE KOMFYR OG LAGE NOE MER SPENNENDE. kOM SNART IGJEN DA,KJÆRE LENEMOR-VI KAN KOSE OSS MER VI.. kLEM FRA EN EIKENØTT.