Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

10. apr. 2010

Gamle, mosegrodde trær

Disse bildene er tatt i Vilnius, hovedstaden i Litauen. Men gamle og mosegrodde trær finner vi overalt.
Det er noe trygt, og stabilt ved slike trær. De har stått der i årtier, tidene har skiftet rundt dem, men de har bare stått på samme plassen, til glede for de som har stoppet opp.
Mose gror fortere på trær som står i et fuktig klima, om det er kaldt eller varmt ser ikke ut til å påvirke sopp-veksten. I de tropiske skogene med varmt klima, er også stammen på trærne dekket av grønn mose.
Jeg synes det er vakkert og kan gjerne sitte og studere fargene og overflaten på slik mose.
Ha en fin lørdag!

9 kommentarer:

Vform sa...

Och tänk om träd kunde berätta sin historia från alla år dom stått på samma plats :-)
Jättefina bilder du visar!

Även bilderna från föregående inlägg ... vilka matuppläggningar ... wow ;)

Skön lördagkväll!
Kram Vivan

Beth sa...

Jeg har skrevet det tidligere og jeg skriver det igjen...
Du er så utrolig flink til å få fram alle små detaljer i bildene dine?
Selv en mosegrodd trestamme blir som et lite kunstverk?

Ønsker deg en flott helg...

Klem Beth`s småting...

Annelis hantverk sa...

Härliga bilder och underbara färger!
Ha en bra helg!

Aashildsvilla sa...

heisann.har sendt deg email med adressen min nu..du kan jo gi besjed hvist du ikke mottar den,...klemm åshild

Lolas datter sa...

Vakre mosegrodde trestammer med harmonisk fargespill i grønt og gråbrunt, nydelig.

Klem Lolas datter.

Bossa sa...

Javisst er det vakkert. Slike bilder liker jeg også å ta... Ha en fin søndag. Klem :O)

Monica fra Koseleg sa...

Hei! Oppdaget bloggen din først nå jeg- så nå har jeg koset meg skikkelig og sett mange vakre bilder! Synest du er en veldig flink fotograf og du har virkelig sans for detaljer! Jeg legger deg til listen min og gleder meg til å følge bloggen din videre!

Aashildsvilla sa...

hei..arti at jeg vant på give awayen din..min adresse er åshild mari edvardsen kvannlivegen 15 9022 krokelvdalen klemm

Marit Johanne sa...

Så mange flotte bilder av dine inntrykk fra Vilnius! En føler nesten en er litt med på reisen. Og den maten så lekker og spennende ut. Likte også veldig godt linbildene.