Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

17. aug. 2010

Vennebesøk - brokkolisalat

På denne tiden av året er det ekstra enkelt og koselig å invitere venner bort for å nyte sensommerkvelden sammen. Da er det gøy å servere noe nytt og ekstra godt. Idag får du noen bilder fra en slik anledning hjemme hos meg. Oppskriften på en herlig brokkoli-salat får du også - den er så god at du knapt kan glemme den......
ALt som serveres kan lages en god stund på forhånd, hvis det er en fordel.
Brokkolisalat:

1 brokkolihode deles i små buketter
1/2 rød løk deles i bitte små biter
1 dl. solsikkefrø
1 dl. rosiner eller mer etter smak
Ha alle ingrediensene i en bolle.

Bland i en bolle for seg selv:
1 1/2 dl. creme fraiche (og litt majones hvis du er veldig glad i det) blandes med
litt sukker og
1 ss. rødvinseddik eller annen god eddik
Rør tilslutt alt sammen og server.
Brokkolisalat kan serveres alene som en kveldsrett med litt brød ved siden av, eller som tilbehør til grillmat eller annen middag.
Det er balansen mellom det sure og søte som er det geniale og veldig deilige i denne retten.
Nystekte sesam-pinner er nydelig til, oppskriften finner du HER.
Det slår alltid godt an med et bugnende fruktfat også, så bli inspirert og inviter i vei.....
Ha en kjempefin uke, hverdagen har begynt her hos oss idag, barna begynte på skolen igjen, så nå er høsten virkelig på vei.

6 kommentarer:

Ninas Interiør sa...

Mmmm, dette høres utrolig godt ut! Skal jammen prøve den brokkolisalaten en dag!
Herlige bilder!:)

Ha en fin dag! klem Nina

Anonym sa...

Så herlige matbilder,fristende og delikat. Så flink du er med mat. :)Klem Mette.

sylvia sa...

hei igjen.
ja nå er hverdagen begynt igjen,
men godt det å på et vis,men det gikk litt fort,
så nydelig den salaten så ut,den skal jeg absolutt lage,elsker brokkoli jeg,så dete var midt i blinken for meg.
ha en nydelig dag min venn.
stor klem fra sylvia

Renate sa...

Ser kjempe godt ut alt sammen :)

lilleba sa...

Du store verden ! Dette ser bare så ubskrivelig fristende ut !!!

Ha en flott kveld :)

Hilsen Lilleba på Rusk og Rask

hobbyvimsa sa...

Å nå fikk jeg vann i munnen,får noen delikate retter og ikke minst bildene.denne oppskriften tror jeg at jeg må kopiere en gang ja!!1Ha en fin kveld Klem Linda:)