Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

17. mars 2011

Irenes Kolakaker



Oh lykke! Jeg har fått oppskrift på superenkle og kjempegode Kolakaker!
Min venninne, Irene, som har bloggen: "Irenes hus" har gitt meg oppskriften på disse deilighetene, nå få også du del i dem:


Irenes Kolakakerca 50 stykker

100 g     Smør eller margarin
1 1/2 dl  Rørsukker (lysebrunt sukker)
2 tsk      Vaniljesukker
1 1/2 ss. Mørk sirup
2 1/2 dl   Hvetemel
1 ts        Bakpulver

Bland sammen alle ingrediensene i en skål og arbeid samman til en deig. Del deigen i 4 biter og rull bitene til lange stenger. Legg på platen med bakepapir og sett den inn midt i ovnen på 200° i ca. 5-7 minutter. Skjær lengdene i biter med en gang. Oppbevar kakene tørt.
Konsistensen på vellykkede kaker er litt seig.

Kanskje noen kaker du vil bake til helgen?
God torsdag!

P.S. Imorgen blir det "Gammeldags fredag" her i Lenemora's verden - og DU kan være med hvis du vil!
Se mer informasjon øverst under headeren på "Gammeldags fredag"-siden.

5 kommentarer:

Jeanette sa...

nam nam, de er gode! sjeler den oppskriften jeg!

legger meg til deg og titter snart innom igjen!

velkommen på besøk til meg også!

klem klem

Merete sa...

Så koselig at du vil følge bloggen min!! Du har nydelig blogg, det må jeg si! Jeg koser meg her inne:) Og nå skal jeg prøve meg på oppskrifta di..de kakene så himmelske ut!!
God torsdag:)

Christine C sa...

Nam nam...slike pleier jeg å lage til jul, men de smaker jo herlig året rundt :-) Mon tro om jeg ikke må lage en boks til påske.
Ha en fin dag videre!

lavendel mio sa...

Ja disse er nydelige...min søster lager disse:)
Takk for tipset, kjekt å ha slike i boksen nå når det går mot helg og enda mere vår:)
Klem Hanne

Anonym sa...

Så denne oppskriften og 30 min seinere var 60 st ferdig nydelige kolakaker ferdige! Så enkel og rask oppskrift - me like!
Hilsen,
Titta