Utfyllende informasjon finnes under disse "knappene":

Mer informasjon kan du få ved å trykke på "knappene"over. Vil du lese mine innlegg med følgende temaer, trykk på ordet under.
JUL.............INTERIØRDETALJER.............MATOPPSKRIFTER.............KJØKKENKROKEN.............BADEROMMET..............UTENDØRS.............GAMLEDAGER

15. apr. 2011

Pastasalat med corned beef

 Her ser dere lunsjen min idag, en deilig tallerken stappfull med vitaminer og god smak!
Ingrediensene jeg har valgt henger sammen med hva jeg hadde i kjøleskapet og på boden: Issalat, ruccola-salat, sukkererter, slangagurk, tomater, mais, fullkornspasta-skruer og biter med corned beef. Elsker dette kjøttet, som er praktisk å ha stående en boks av hvis man plutselig trenger noe litt ekstra smak til en salat, synes den smaker mye bedre enn skinkeboks.
Jeg er ikke noe dressing-menneske, men tar gjerne en klatt rømme ved siden av. Hvis du ikke har vært borte i Corned beef kan jeg si at det er oksekjøtt som er lagt i saltlake og deretter kokt. Kjøttet blir ofte presset og nedlagt hermetisk. Corned beef inneholder hverken korn eller corn (mais), slik noen tror. Navnet kommer av det grove saltet som benyttes i syltingen (corns of salt).













Et deilig glass vann eller en god kopp te serveres ved siden av, kanskje en ide til noe du kan servere neste gang du får ei venninne på besøk?
Ha en herlig fredag, imorgen blir det "Gammeldags lørdag" her hos meg....


3 kommentarer:

Godslageret brukthandel sa...

Dette så godt ut!! Husker veldig godt når vi var små og skulle på "Harrytur" ....da måtte vi alltid kjøpe med en haug bokser for en gammel tante, hun fikk ikke tak i det i Oslo da...jeg var helt flau hver gang!!

Tror forresten aldri jeg smakte på det, men nå skal det bli salat en dag!! Så bare så godt ut!! Kos deg.


Ønsker deg samtidig en God påske med masse sol og deilig utevær!!

Klem fra Aase!!

Dronninghuset sa...

nam-nam.
nå ble jeg sulten!
takk for tipset.
Klem Tove i dronninghuset.b.c

Lolas datter sa...

Åååh, cornbeef.....gode minner fra barndommen da vi hver junimåned ferierte i området rundt Grebbestad i Sverige....dette var sommermat som vi likte godt!